Story Best !


Monday, November 22, 2010

Ketika Gembira dan Sedih Bercampur



Apakah sedih ? Apakah gembira ? Seronok ke gembira ? Seronok ke sedih ? Huh . Semua orang pernah merasai semua ni kan . Ada kalanya kita sangat gembira dan kemudian akan bertukar kepada kesedihan . Ya , lumrah hidup kan .

Tapi , bila kita dalam keadaan sedih , adoii .. Rasa sesangat tension kott . Erghh . Semua benda ada je yang tak kena . Oh apakah perkara yang terbaik kalau kita sedang bersedih ? Kadang2 kalau kita terlalu sedih , semua benda kita malas nak buat kan .

Cuba bergembira walaupun bersedih ? Macammana tu ? Ada orang kata , kalau kita bersedih pun , try je buat gembira . Tapi boleh ke ? Macam mana kalau sedih tu yang teramat sangat ? Boleh ke buat gembira juga ? Sesetengah orang mesti boleh , tapi bagi saya , tak boleh kot . Susah sikit .

Jadi apa yang saya buat , just wat donno je ngan kesedihan tu . Memang agak lambat nak hilang sedih tu . Nak wat cane kan . Ada sesetengah orang yang suka ambil 'jalan pintas' , diorang bunuh diri je . Betul tak ? Huh ! Tu la jenis orang yang tak berfikir dahulu sebelum buat sesuatu tu . Rilek2 sudah . Buat ape sampai bunuh diri . Aiyoo ..

Yea, memang semenjak dua menjak ni saya sedih, tapi bukan sedih biasa . Its sedih sesangat . Sedih sebab apa ? Tak perlu lah tau kot . Yea , memang penangan sedih yang kali ni memang susah sikit nak handle . Sampai ada satu hari tu sangat tension giler sehinggakan saya tido sampai satu hari nak hilangkan tension tu .

Tapi bile fikir semula , perlukah ? Tak perlu lah sampai macam tu . Lepas tu saya just tanam kat dalam hati supaya tak 'layan' sangat sedih tu sangat . Sedih, sedih jugak . Tapi jangan la layan sangat sedih tu sampai perkara negatif berlaku kan kan ..

Tak apa lah kan . Semoga sedih ni lari jauh2 dari diri saya ni ... Huwaaa :'(


.

Cerita Lain :

Komen Menggunakan Facebook


2 comments:

  • Suaida

    sesungguhnya kesedihan itu satu anugerah dr Allah.. percaya lah, setiap yg trjadi pasti ada hikmah disebaliknya.. =)

  • Amim

    Oh , betul tu . Mungkin ada sesuatu hikmah disebalik setiap masalah , kan . Dan mungkin juga masalah ni adalah salah satu ujian nak tgk kita boleh tabah atau x .. insyaAllah , cuba menabahkn diri :)

Lagi Cerita Menarik :

Copyright Amim Blog