Story Best !


Saturday, April 7, 2012

Berapakah Size Timeline ?


Seperti yang semua tahu, Facebook FanPage telah pun ditukar kepada Timeline. Dan tidak lama lagi Profile pun akan bertukar kepada Timeline juga. Ramai yang tak tau berapakah size cover timeline yang sebenarnya.



Kalau korang tak tau lagi, facebook akan menukarkan profile lama kita kepada facebook timeline pada 13 April 2012 ini. Seperti yang diberitahu di profile Amim di bawah ni :








*walaubagaimanapun ada jugak profile yang bertukar pada tarikh lain. Ntahla. tak paham la ngan facebook ni. Sebab kat profile adik Amim, die bagitau 22 April . Tapi profile Amim dah kena tukar pon 13 April tadi. Huhuhu

Ok. kalau korang belum tahu lagi berapakah size cover timeline, jawapannya 851px X 315px :) . Sebenarnya korang xperlu fikir pun tentang size cover timeline ni . Guna mana2 gambar dari photo album korang pon dah boleh :)

Korang boleh klik gambar kat bawah ni . *Saya print screen dari facebook sendiri .




Cumanya bagi mereka2 yang menjalankan servis menjual atau apa sahaja , mereka ini memerlukan cover timeline yang menarik ibarat 'Header' seperti di blog. Barulah menarik kan ! :D


Contoh salah satu cover timeline yang menarik : VideoMasi.com







Banyak lagi contoh2 cover timeline yang menarik . InsyaAllah post yang akan datang , Amim akan kongsikan dengan korang contoh2 lain yang lebih menarik . Mungkin boleh memberi sedikit idea untuk korang monetize facebook timeline korang supaya lebih menari ;)

Cover Facebook Timeline



Jangan Lupa Klik Like dibawah. Thanks :D
.

Cerita Lain :

Komen Menggunakan Facebook


12 comments:

Lagi Cerita Menarik :

Copyright Amim Blog